Salgsbetingelser

1 – Parter

Selger er: Joafs.no, Forretningsadresse: Midtfjellse 31/35, 4404 Flekkefjord.  Registrert i Brønnøysund-registeret (brreg.no) med org.nr.: 984 903 367, telefon: ,  e-post: salg@standard.no, og blir i det følgende benevnt ”vi”, ”oss” eller ”selger”. Kjøper er: den person eller det firmaet som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”dere”, ”deres” eller kjøper.

2 – Betalingsvilkår
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv mva.
Joafs.no tilbyr sikker betaling med Vipps, Mastercard og Visa via Vipps Checkout. Vi sender varene så fort betaling er registrert hos oss.

3 – Leveringstid og forsendelsesmåter
Normal leveringstid er 2-10 virkedager. Vi sender lagerførte varer normalt med Posten som Norgespakke. Vi sender samme eller påfølgende virkedag bestilling er gjort.

Bestillinger som gjøres før kl. 12:00 sendes normalt samme dag.
Bestillinger som er gjort fra og med fredag ettermiddag og til og med søndag, sendes normalt mandag og utleveres vanligvis påfølgende onsdag eller torsdag.

Det gis ingen garanti for leveringstid. For unormalt lange leveringstider blir du normalt kontaktet. Leveringstiden er avhengig av lagerstatus og kan derfor avvike fra oppgitt leveringstid.

4 – Reklamasjon
Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.

5 – Angrerett
Angrerettloven av 21. desember 2000: Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Kilde: Forbrukerombudet.

6 – Uavhentede pakker og feil adresse
Dersom kjøper har bestilt en vare, men av ulike årsaker ikke henter på utleveringsstedet innen hentefristen, vil vi refundere kjøper sine utlegg fratrukket returporto.

Dette gjelder også dersom oppgitt postadresse er feil slik at pakken kommer i retur. Dersom varen ikke er forhåndsbetalt, vil kjøper være ansvarlig for framsendings- og returporto og vil bli fakturert for dette. Dersom kjøper ønsker ny framsending til korrekt adresse, må kjøper betale ny porto.

7 – Personvern
Joafs.no er ansvarlig for de personopplysninger kjøper oppgir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi kjøper best mulig service og for å gi gode tilbud fra oss. Vi gir ikke opplysninger om kjøper videre til noen utenforstående. Personopplysningene vil kunne benyttes så lenge kjøper er aktiv kunde hos Joafs.no. De vil bli oppbevart inntil kjøper sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.

Behandlingsansvarlig hos Joafs.no er:
Jan Ole Sæløen, Midtfjellse 31, 4404 Flekkefjord.
E-post: post @ joafs.no Telefon 95 27 36 17

Organisasjonsnummer:  984 903 367 MVA